atas meja : quick entry #8

image

Bismillah.

Semalam Aman kami menangis kuat ketika kami mandikan. Kulit merengas agak teruk di siku kanan dan betis. Sakit mungkin terkena air.

Siap mandi, saya riba sambil mengagah dengan memek muka dan LEGO sementara SW menyapu ubat, lotion dan membalut luka.  Lupa Aman kesakitan tadi.

Saya katakan padanya – Aman ni kuatlah. Kecil lagi Allah dah bagi pelbagai rezeki dugaan. Aman ni sangat tenang la. Ibu proud.

Aman sengih aje. Tak nangis.

Saya katakan pada SW (saya cakap banyak, untuk tampung air mata) – Kak Bilis kata, Allah nak bagi kita something yang sangat huge lah Baba.

SW sengih sahaja. Katanya – bukan nak bagi. Dah bagi dah. Setahun, yakni kesabaran. And, kita handle it very well, so far, kan?

You always know how to tackle my heart, kan SW. Air mata saya tak jadi tumpan. Ia jadi beku dan hati benar-benar rasanya semakin kuat untuk curahkan apa adanya untuk hero-hero saya.

Tuhan, jangan penah tinggalkan apatah lagi jauhkan saya bila saya senang maupun payah.

 

Leave a Reply

