Meja Makan Besar

Bismillah.

Alhamdulillah. 25.12 tuari dah genap umur 33 tahun. People, terutama perempuan sebolehnya tak mahu nak mentionkan. No, im ok. Saya tak kisah tentang number. Number ni adalah pengingat pada kematian. So, saya memang suka mengingatinya.

Last year, birthday saya harungi sendiri. Baru kahwin time tu, duduk berjauhan. Plus, time tu saya baru pulang dari Bali.

YA. Saya orang yang mementingkan tarikh-tarikh penting dalam kehidupan saya. Remember? Saya menghargai memory pemberian Ilahi.

Kami masuk tidur awal malam X’mas. Macam biasa, masing-masing membaca bahan bacaan masing-masing. Tepat pukul 12 malam saya berkalih. Bertanya samaada SW nak wish birthday. Si gemok itu macam kucing. Malas dan acuh tak acuh. Saya goncang-goncang perutnya yang dah membukit. Bangunlah oi! Dah pukul 12 ni!

“Happy birthday. Panjang umur hendaknya. Rezeki banyak juga murah hendaknya” kata SW. Kiss pipi dan dahi saya, kemudian tidur. Amboi! Camtu je?

Saya tolak badannya berkali-kali. “Oi! Oi! Takkan takde hadiah.”

“Takde. Esok je lah”

Nak menitis air mata dengan perangai kucing gemok ni. Esoknya, pergi ke Jaya Grocer. Saya suka pergi Jaya. Barang import yang rare dan segar. SW beli salmon, calamari dan sayur. Dia nak masak special untuk saya. Saya potong-potong sayur, kemudian tengok TV. Tunggu siap aje. And tadaaaaaa…

Makanlah kami depan TV. Salmon & Calamari Teppanyaki. Pergh! Alhamdulillah. Licin. Boleh tahan jugak SW masak. Tapi lepas tu… menjerit tengok dapur. Macam titanic karam. Lepas makan, SW turun ke bawah. Buang sampah katanya. Saya masih terbongkang kenyang depan TV. Tiba-tiba SW letak atas meja kotak besar gila. An OVEN! Yippy! .. Ku cinta kau saat ini, lebih dari hari kelmarin… cewah!

Alhamdulillah. Oven untuk hadiah hari jadi. Tahun depan punya hadiah sudah difikirkan! Kekekeke.. So itu sahaja sambutan hari jadi pertama dengan SW. Syukur.

2 thoughts on “Meja Makan Besar

  1. tukarnama says:

    kehkehkeh… Kucing ko panggil laki ko~~ ok! Happy belated birthday cheni~~

  2. niskhair says:

    tq tq!
    *sign* sebab aku tak mampu bela kucin meow meow 😦

Leave a Reply

